Vän eller ovän?

Vän eller ovän?

Ibland är inte vänskapen som man tror att den kan vara. Den man tror är sin bästa vän kan även vara din värsta fiende har jag fått uppleva och lära mig. Man ställer upp, man hjälper till och man beskyddar men istället för att uppskatta det sätter man en kniv i ryggen när man minst anar det.

Här kommer en liten dikt om vad jag känner!
Läser du den som den riktas mot hoppas jag att du är nöjd nu. För denna gången är det på allvar och jag orkar inte med mer svek från din sida! 

Din vän jag var

Min vän jag trodde du var
 
Kniven i ryggen du sätter

Sätter den djupare gång på gång

Jag dig förlåter

Förlåter för jag trodde du min vän va

Men fel jag hade bakom min rygg du snackar

snackar om mig som jag vore ovän

Snackar om mig som jag aldrig gjort något för dig

Snackar för folk om att mig illa tycka

Snackar till folk för egen vinning

Egen vinning för smutskasta mig

Nu jag inte längre accepterar

Accepterar detta snack

Jag till dig gör en tjänst

En tjänst som du själv önskat till andra

En tjänst att jag ditt liv lämnar

Du utan min vänskap nu står

Hoppas du ny vän får

En du kan inte bakom ryggen går

Lev ditt liv i frid

Då jag mitt liv kommer leva

Jag nu vet vilka vänner jag har

Vänner som ej bakom min rygg går

Vänner jag kan lita på


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0