Skuld

SKULD

Vem är jag

Är jag accepterad för den jag är?

Tycker folk om mig för den jag är?

Är jag omtyckt eller är det en bluff

Vad ser hon hos mig?

Vad ser mina vänner hos mig?

Jag, jag som skapat så mycket ont i mitt liv

Jag, jag som ljugit och bedragit

Är jag värd mina vänner

Är jag värd att bli älskad

Älskad för den jag är

Döden ibland besöker mina tankar

Tankar som leder till han

Han där borta, han som visar mig ljuset

Ljuset där allt ont är borta

Ljuset som förlåter allt ont

Han, han som räcker ut sin hand

Sin hand för ljusets trygghet

Kommer jag bli saknad

Kommer jag efterlämna mig tårar

Tårar som faller på min bädd

Bädden i min kista, kistan i dödens sal

Dödens sal som tar mig bort

Bort från allt ont, bort från all besvikelse

Besvikelsen på mig skälv för vad jag gjort

Gjort mot mina vänner

Gjort mot mina nära och kära

Vad skulle hända?

Hur skulle folk reagera?

Skulle jag falla bort i glömska?

I aska och glömska spridas

Spridas med vinden och försvinna

Försvinna bort från alla

Försvinna bort från folks minne

Borta och glömd jag far

Far till han, han som mig ljuset visar

Han som räcker sin hand mot min

Han som välkomnar mig till sitt rike

Ett rike där allt ont är glömt

Glömt som jag på jorden är

Farväl mina nära och kära

Nu allt ont borta är

För jag inte längre är här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0