Livet

Livet

Varför har mitt liv varit så här

Varför kunde jag inte fått leva ett vanligt liv

Varför var min tid som tonåring så svår

Varför skapade jag sådan smärta för mor och far

Döden jag snabbt blev bekant med

12 år gammal jag mina vänner finner

Vita och stela, sand i ögon och mun

Döden har visat sig och tagit dom med sig

Chocken blir svår, ingen hjälp jag får

Känslorna stängs av, vilddjur jag blev

Våld och droger blir min vardag

Respekt jag skapar för mina händer

Händer som ofta blodiga var

Värsting jag blev kallad

Tidningar skrev om mina upptåg

Mor och far hjälplösa var

Ingen lyssnade på mina rop efter hjälp

Mitt liv jag hade gett upp

Respekt med våld som hjälp jag fick

Ingen min vän ville va

Utnyttjad för min fight jag blev

Drogerna blev min vardag

Fjorton år jag var

En dag i februari dom kom

Flera stycken dom var

Handsfängsel på armar och ben

Ut från skolan dom mig bar

Mitt straff jag nu skulle få ta

Mor och far grät i rättens sal

Yngst i Sverige jag var

Fängelse var jag tvungen att ta

2 månader bakom mur och sten

Behandling jag fick, Behandling jag fick ta

Äntligen någon som lyssnade efter mitt rop efter hjälp

Mitt rop efter någon som ser

Ser min smärta och oro i min själ

Mitt i skogen jag fick bo

Äntligen lite lugn och ro

Våldet som låg i min vardag

Börjar nu avta

Rädslan och skuldkänslorna kommer fram

Bryter med mina vänner jag gör

Visar mig ej i stan

Mitt liv jag får hjälp att finna

Mor och far jag åter vill vinna

Vinna deras kärlek, vinna deras ömhet

Många nätter med tårar det blir

Skulden på mina axlar ligger tungt

Skulden för allt ont, skulden för all smärta

Döden finns i mina tankar

Vill inte se, vill inte höra, vill inte leva

Stor besvikelse jag har skapat

En ändring på detta bör göras

Dags att ta tag i mitt liv

Göra mor och far stolta

Stolta för jag ändrar mitt liv

Stolta för den jag är

Vägen är lång

Backarna är tunga på resans gång

Ramlar tillbaka jag ibland gör

Påminnelsen om varför jag detta gör

Innan mor och far dör

Skammen växer fram

Skammen för en stor besvikelse

Skammen för att ont jag gjort

Skammen för mitt våld jag skapat

Varför hörde ingen mig

Varför såg ingen mig

Varför fick jag inte den hjälp jag behövde

Vad gjorde jag för fel

Varför hörde ingen mina skrik

Mitt skrik av smärta och sorg

Mitt skrik efter hjälp

Idag jag från allt detta avstånd tar

Vill ej komma ihåg vem jag var

Vill leva mitt liv som en familje far

En far som stolt skall va

Av sina barn och vad han nu har

Kärlek jag nu vill ge

Till kvinnan och barnen i mitt liv


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej :)

Trevlig blogg du har :D!



Jag tänkte fråga dig om du har lust att hjälpa mig med en viktig sak? Det är en enkel grej.

Nämligen att bli medlem på dessa två sidor (det är gratis såklart)



http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=158025



och



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=107234



Blir du medlem på båda sidorna så kommer jag länka till dig från min blogg :)! Schysst deal va?!



Är du aktiv på sidorna så kan du få gratis presentkort på en bland annat H&M, GinaTricot, Kicks och Makeupstore :) och vill du inte ha presentkorten själv så kan man ju alltid ge dem till någon i julklapp!



Ha en fin kväll nu!

2008-11-19 @ 19:27:51
URL: http://sannawiberg.blogg.se/
Postat av: bella

fin text !

2008-11-19 @ 19:46:16
URL: http://bbelicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0