Gud & Djävulen "Religon"

Gud & djävulen!

Detta är ett rätt roligt ämne att ta upp för en diskussion.

Nästan alla har sin personliga syn på hur ens tro är och uppfattas av sin omgivning.

Men stämmer detta?

Är uppfattningen som man tror?

Min personliga uppfattning är att all tro är just vad det heter en tro.

En tro är en fantasi, något man bara tror.

Men just kristendomen tycker jag intressant för den bär med sig budskap som går mot varandra.

En kristen person tror på gud och jesus.

Dessa figurer skall vara goda och hela tiden vaka med en tryggande hand över de troende.

Sen har vi djävulen. En fallen ängel som är ond och skapar allt ond på jorden.

Nu ska vi se här, En summering till tror jag:

GUD/JESUS
Lever i paradiset där alla troende hamnar när dom dör.
Dom är goda och står för allt gott
Paradiset är vad det är. Ett paradis

DJÄVULEN
Han är ond och lever under oss
Han omfattas av onska, eld och lava
Det är han som ser till att allt ont händer

Då ska vi se….

Det första exemplet jag vill ta upp då som inte går ihop med detta som jag skrev ovan:
Kristendomen kom till Norden och tvingade folk med våld att bli troende i den kristna tron.
Folket i Norden fick valen, tro på kristendomen eller så skär vi halsen av dig.
Alltså blev Nordens befolkning tvingade att tro på kristendomen annars skulle dom dö.

Är detta en god gärning?
Är det vad folk ser idag när man tänker på kristendomen?
Själv tycker jag det låter som ett verk av djävulen då det va riktigt ont gjort.

För det andra exemplet vill jag ta upp elden:

Elden är inte något man figurerar med gud och jesus utan den figurerar man med djävulen och onskan.

Låt oss ta en grupp ungdomar vid en sjö.
Dom badar och har det gott hela dagen.
På kvällen tar några initiativet om att tända en eld vid sjön.
Vad händer?
Jo ungdomarna samlas kring elden och bildar en gemenskap och vänskap.

Detta tycker inte jag man förknippar med ett verk av djävulen då elden är ju det som förknippas med han.

Alltså om man summerar allt detta så får man fram att guds folk kan vara riktigt råa och elaka och djävulens verk kan vara riktigt positiva och goda.

Knepigt det där med tron…

 

Ha en underbar dag!

 

/J-zon


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var bra skriver mycket bra =)

2008-11-19 @ 20:22:57
Postat av: Damian Jurzysta

Det starkaste argumentet för att det inte finns någon Gud finner du på denna sida: http://www.sherdog.net/forums/f7/i-got-married-last-weekend-pics-877461/



Däremot djävulens existens tror jag framkommer ganska tydligt på samma sida.



Om inget annat så har jag aldrig skådat en så aerodynamiskt formad panna i mitt liv!

2008-11-19 @ 21:29:34
URL: http://blog.jurzysta.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0