Ensamheten

ENSAMHET!
Ovetande om din närhet kommer du till mig

Smyger dig fram utan förvarning eller vetskap

Ingen vet vilket syfte du har

Ingen vet varför du kommer till mig

Så mycket vänner det är runt om kring

Du sänker din hand över mig

En obehaglig känsla börjar sprida sig i min kropp

Känslan om övergivenhet och ensamhet

Ensamhetens hand har åter klappat på min axel

Konstiga tankar kommer i mitt huvud

Vill slå bort det, Slå bort känslan i min kropp

Känslan om ensamhet och tomrum

Ensam jag står, Ensam i rummet bland allt folk

Ser dom mig? Hör dom mig?

Är vetskapen om min närvaro kvar

Kvar i rummet bland så mycket folk

Folk som är mina vänner

Vänner som jag håller så kärt

Ensamheten lyfter sin hand

Tomrummet fylls med folk

Obehaget om din närvaro stilla avtar

Tankarna ligger kvar

Kvar att du med din hand skapat känslan

Känslan om ensamhet

Känslan om övergivenhet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0